näl

kom precis hem från näl. sov över där inatt.
det började i fredags, med det som ja har skrivit om några rader under detta inlägg..
men iallafall. efter i fredags då jag fick pencilinet osv för urininfektionen så hjälpte det inte så mycket för det enda jag gjorde var att ligga hemma, ja gick inte ut, ja åt inte, ja låg bara i soffan o sov, eller bara låg där.
tills på söndag då mamma tänkte att hon får ringa till akuten igen, så då fick vi tid 15.45 på akuten.
fick sitta o vänta till 16.45 sen gick ja o mamma in o fråga va fan dom höll på med.
o då fick ja gå in i en säng o lägga mig. o vänta ännu längre. till 18.45 då kom doktorn.
o han sa att det kunde vara blindtarmen så jag borde åka med ambulans till näl och opereras för säkerhetens skull..
så ja fick panik. så ja åkte ambulans till näl. kom dit 19.30
o så fick jag ta massa tester o spruor i armen o gå på ultraljud som man gör när man ska föda barn för att jag skulle kolla blindtarmen och njuren. det gjorde svin ont.. o då var klockan 00.00. sen fick vi vänta på resultat osv..
sen blev klockan 02.00 o då kom dom med resultatet MEN dom hade inget.
även fast han (håkan som han hette haha) som gjorde ultraljud på mig kollade i 40 minuter men han hitta endå inte blindtarmen, så ja fick ett eget rum så fick mamma o moster åka hem och gick ja o la mig.
sen på morgonen då kom doktorn o då sa han att de inte var blindtarmen TRODDE han. att de var infektion i köttlarna eller va det heter, och det hade blivit så efter urininfektionen. så de var en stor lättnad eftersom ja hade gått o trott att ja skulle bli opererad. sen fick ja frukost osv första gången ja åt sen fredags morgon. sen kom mamma o så fick ja ta en promenad ute i solen o runt i sjukhuset lite för att kolla hur ja kände. och det kändes rätt bra bara att ja var kallsvettig eftersom ja har stor feber och var väldigt yr i huvudet när ja gick o hade ont i magen efter ultraljudet. men det var rätt okej, så dom sa att ja fick åka hem. sen om smärtan skulle komma tillbaka så skulle ja få åka tillbaka till näl..
fick en nalle från ambulans killen, jätte söt är den


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0